"" Purple Area: Shopping i Hamburg

måndag, mars 26, 2012

Shopping i Hamburg

Nu kommer det här en liten minishoppingrunda i Hamburg. Hann tyvärr inte riktigt med så många butiker, men några blev det ändå. Neuer Wall heter gatan med flest inredningsbutiker och den ligger mitt i centrum vid Rathaus Platz.


Habitat, på Newer Wall 54, är ju alltid ett givet mål om det finns, även om det är lite dagsformen i butiken som avgör om jag tycker det är något eller ej. Den här gången blev jag bland annat förtjust i den stora golvlampan i bakgrunden på första bilden.


Alessi, på Newer Wall 55, ligger mitt över Habitat på andra sidan gatan. Bra sortiment av Alessis produkter.

Längre ner på gatan låg företaget som nog mest är känt för sina lyxiga utemöbler - Dedone.


Riviera Maison, på New Wall 77, är en butik med franskinspirerad inredning i vitt, sand och rotting.

På en gata ganska nära, Grosse Bleichen 5, ligger Zara Home som är en butik som jag oftast gillar eller åtminstone tycker det är kul att springa igenom. I Hamburg finns en riktigt stor Zara Home som faktiskt också hade lite möbler.

Vid St Petri kyrka låg butiken Prediger. Tyskarna har alltid varit bra på det här med lampor, åtminstone lite lyxigare och mer tekniska versioner. Butiken Prediger på Mönckebergsstrasse är ett gigantiskt showroom med allt inom lampor.

Lite längre ner på den här gatan, med adressen Brandstwiete 4, ligger Rico som är en inredningsbutik med fokus på rustik inredning från Spanien och Medelhavet.

Fotat från min iphone

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...